Od 1. septembra stupiće na snagu novi obračun premije osiguranja vozila, po kome će nesavesni vozači sa učinjenom štetom u saobraćaju polisu obaveznog osiguranja plaćati bar 50 odsto skuplje nego do sada. S druge strane, dobri vozači bez pričinjenih šteta u periodu između dve registracije dobiće popust od pet odsto. Smisao ovog “bonus - malus” sistema je da preventivno deluje na smanjenje šteta, jer će se cena osiguranja utvrđivati prema rizičnosti vozača. Najniža premija, sa maksimalnim bonusom, iznosi 85 odsto od osnovne premije i nju će ubuduće moći da ostvare osiguranici koji u uzastopnom periodu od tri godine nisu imali štete. Prosečna premija osiguranja od auto-odgovornosti po putničkom vozilu u 2010. godini iznosila je oko 8.300 dinara. S druge strane, najnepažljiviji vozači, tj. oni koji prouzrokuju čak tri saobraćajne nezgode u godini dana, moraće da plate i do 2,5 puta veću premiju. Za vozača koji za godinu dana prouzrokuje jedan sudar ili bude prijavljen za izazivanje jedne štete, naredno osiguranje će platiti 50 odsto skuplje. Dve štete nesavesnog vozača će koštati duplo više od osnovne cene, a tri i više poskupljuju premiju za pomenutih 2,5 puta.
Od 1. septembra stupiće na snagu novi obračun premije osiguranja vozila, po kome će nesavesni vozači sa učinjenom štetom u saobraćaju polisu obaveznog osiguranja plaćati bar 50 odsto skuplje nego do sada.
S druge strane, dobri vozači bez pričinjenih šteta u periodu između dve registracije dobiće popust od pet odsto.
- Smisao ovog “bonus - malus” sistema je da preventivno deluje na smanjenje šteta, jer će se cena osiguranja utvrđivati prema rizičnosti vozača. Najniža premija, sa maksimalnim bonusom, iznosi 85 odsto od osnovne premije i nju će ubuduće moći da ostvare osiguranici koji u uzastopnom periodu od tri godine nisu imali štete. Prosečna premija osiguranja od auto-odgovornosti po putničkom vozilu u 2010. godini iznosila je oko 8.300 dinara - objašnjavaju za „Blic” u Narodnoj banci Srbije.
S druge strane, najnepažljiviji vozači, tj. oni koji prouzrokuju čak tri saobraćajne nezgode u godini dana, moraće da plate i do 2,5 puta veću premiju. Za vozača koji za godinu dana prouzrokuje jedan sudar ili bude prijavljen za izazivanje jedne štete, naredno osiguranje će platiti 50 odsto skuplje. Dve štete nesavesnog vozača će koštati duplo više od osnovne cene, a tri i više poskupljuju premiju za pomenutih 2,5 puta.
Primera radi, osnovna cena polise bez poreza za „fijat puno klasik” iznosi 7.169 dinara. Savesni vozač bez štete u prethodnoj godini će imati popust od 358 dinara i platiće polisu 6.811 dinara. U slučaju da u naredne dve godine takođe nema štetu, dobiće po pet odsto bonusa za svaku godinu i to je maksimalno koliko može da smanji osnovnu cenu polise.
U slučaju jedne štete, za „fijat punto klasik” premija se penje na 10.754 dinara, a ukoliko vozač sakupi čak tri prijave, moraće na ime polise da plati skoro 18.000 dinara. Ovakvom vozaču će u slučaju najvećeg prekršaja trebati osam godina da se vrati na početni nivo.
U NBS kažu se štete ne rangiraju, već samo broje, tako da se razbijen retrovizor ili smrskana hauba jednako tretiraju u ovom sistemu.
Udruženje osiguravača Srbije omogućiće vozačima da na sajtu www.uos.rs provere informacije o vozilima registrovanim u Republici Srbiji koja su učestvovala u saobraćajnim nezgodama. Slično Kreditnom birou u kome banka pre odobravanje kredita proverava zaduženje klijenta, ovu bazu koristiće i sve osiguravajuće kuće pri sklapanju polisa.
- Onaj koga ošteti nepoznati vozač moći će preko našeg portala da potpuno besplatno sazna kod kojeg osiguravača je vozilo sa određenom registarskom oznakom na određeni dan bilo osigurano po polisi obaveznog osiguranja od auto-odgovornosti - objašnjava Vladimir Manić, generalni sekretar Udruženja osiguravača Srbije.